۱۲ اصل ساخت انیمیشن
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
۱۲ اصل ساخت انیمیشن
نوشته شده در دو شنبه 21 خرداد 1397
بازدید : 549
نویسنده : MR ARC

۱۲ اصل ساخت انیمیشن

  1. ۱- Squash and stretch

اصل «فشردگی و کشیدگی» یکی از مهم‌ترین اصول ۱۲گانه انیمیش به شمار می‌رود. با اجرای این اصل اشیا و شخصیت‌ها می‌توانند وجود نیروی جاذبه، وزن و انعطاف‌پذیری را شبیه‌سازی کنند.

زمانی که از اسکواش و استرچ استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که حجم جسم را ثابت نگه دارید. به این ترتیب وقتی چیزی را می‌کشید، شی مورد نظر باریک‌تر و هنگامی که آن را می‌فشارید، عریض‌تر می‌شود.

فشردگی و کشیدگی در انیمیشن

 

  1. ۲- Anticipation

«پیش‌بینی» به ببینده این امکان را می‌دهد تا به‌طور ناخودآگاه بداند چه اتفاق فیزیکی قرار است بر سر شی یا شخصیت مورد نظر بیفتد. برای اینکه اهمیت این اصل را بهتر متوجه شوید تصور کنید که قرار است بدون خم کردن زانوهایتان بپرید؛ یا بدون کشیدن بازوی‌ خود، توپی را پرتاب کنید. چنین چیزی نه‌تنها غیرطبیعی به‌نظر می‌رسد بلکه گاه غیر ممکن است.

در انیمیشن به کمک آنتیسیپیشن، این اتفاق را شبیه‌سازی می‌کنیم تا اتفاقات طبیعی‌تر به‌نظر برسد.

تکنیک پیش‌بینی و انتظار در ساخت انیمیشن

 

  1. ۳- Staging

استیجینگ شباهت بسیاری به ترکیب‌بندی یا کامپوزیت در یک اثر هنری دارد. به کمک ترکیب‌بندی شما توجه مخاطب را به آنچه که در صحنه اهمیت دارد می‌برید. با استفاده از ابزارهای مختلف می‌توانید اینکار را در انیمیشن مثل تصویر متحرک پایین انجام دهید.

خلاصه‌سازی یا ترکیب بندی در انیمیشن

 

  1. ۴- Straight ahead action and pose to pose

شما به دو روش می‌توانید اشکال را انیمیت کنید؛ «مستقیم یا حالت‌به‌حالت». هرکدام از این روش‌ها مزایای خاص خود را دارند. به کمک شیوه مستقیم شکلی را فریم‌به‌فریم از ابتدا به صورت واقع‌گرایانه به‌وجود می‌آورید یا آن را تبدیل می‌کنید.

در شیوه پوز تو پوز، شما فریم اول و آخر را می‌کشید و سپس چند کی‌فریم برای به‌وجود آوردن حالت‌های خلاقانه و دراماتیک ایجاد می‌کنید. با تکمیل فریم‌های باقی مانده، نوعی متفاوت از ایجاد شی یا تبدیل آن را انجام داده‌اید.

انیمیت مستقیم و حالت به حالت در انیمیشن

 

  1. ۵- Follow through and overlapping action

وقتی یک شی در حرکت‌ است و بعد توقف می‌کند، درهنگام توقف کردن، همه بخش‌های شی در یک لحظه ثابت نمی‌شوند. ضمن اینکه در هنگام حرکت هم همه چیزهای یک جسم با سرعت یکسانی جابه‌جا نمی‌شوند. به تصویر درآوردن چنین پدیده‌ای را در دنیای انیمیشن، فالوثرو می‌نامند.

تکنیک فالوترو در ساخت انیمیشن

 

  1. ۶- Slow in and slow out

بهترین راه برای درک این اصل تصور خودرویی است که شتاب می‌گیرد و اندکی بعد ترمز می‌کند. در انیمیشن برای بهتر نشان دادن شتاب گرفتن یا کاهش سرعت یک شی از این اصل استفاده می‌کنند. شیوه اجرای آن هم با اضافه کردن چند فریم به ابتدا و انتهای سکانس مورد نظر انجام می‌شود.

۱۲ اصول انیمیشن - حرکت سرعت آهسته

 

  1. ۷- Arc

نشان‌ دادن قوانین فیزیک در ساخت انیمیشن، همیشه می‌تواند به بهبود جلوه‌های بصری آن کمک کند. اصل آرک، به اهمیت نمایش «قوس» اجسام در هنگام حرکت به دلیل وجود جاذبه یا یک محور حرکتی اشاره می‌کند. اجرای این تکنیک به وسیله ایجاد پیش‌نمایشی یا ردی از حرکت جسم به صورت قوس انجام می‌شود.

رد قوس و حرکت شی در انیمیشن

 

  1. ۸- Secondary action

حرکات یا «پویانمایی‌های ثانویه» به جاندار شدن تصاویر کمک می‌کنند. حرکت موی سر یک کارکتر هنگام راه‌رفتن، مثال خوبی از سکاندری اکشن است. در هنگام استفاده از این اصل انیماتور همواره باید تمرکز و تاکید را روی مساله یا جسم اصلی بگذارد یا به عبارت دیگر، اکشن ثانویه باعث حواس‌پرتی بیننده نشود.

اصل حرکت پویانمایی ثانویه در ساخت انیمیشن

 

  1. ۹- Timing

«زمان‌بندی» همچنان به تاکید بر قوانین فیزیک در ساخت انیمیشن می‌پردازد. در یک صحنه به‌خصوص، اگر جسمی بسیار سریع یا بسیار کند حرکت کند به قا‌بل‌باور بودن انیمیشن لطمه می‌زند. در چنین وضعیتی استفاده از زمان‌بندی مناسب هم زیبایی انیمیشن را حفظ می‌کند و هم آنچه انیماتور می‌خواهد را به اجرا درمی‌آورد.

زمان‌بندی در درست کردن کارتون

 

  1. ۱۰- Exaggeration

اگر بخواهید در ساخت انیمیشن خیلی واقع‌گرایانه عمل کنید، ممکن است به اثرنهایی ضربه بزنید یا آن را حوصله‌سربر کنید. استفاده از «اغراق» یا اگزجریشن می‌تواند به پویایی کارکترها و اشیا کمک کند.

با پیدا کردن راه‌هایی تازه برای اغراق اتفاقات طبیعی می‌تواند به افزایش جذابیت انیمیشن بی‌انجامد.

تکنیک اغراق آمیز کردن در آموزش انیمیشن

 

  1. ۱۱- Solid Drawing

شما باید با مفاهیم پایه طراحی آشنا باشید. این شامل نحوه کشیدن یک فضای سه بعدی، درک فرم و آناتومی، وزن، حجم، نور و سایه‌ها است. درحالی که شما همچنان می‌توانید از اغراق در طراحی خود استفاده کنید اما در پیروی از یک مسیر خاص ثابت قدم بمانید. اگر دنیایی که ساخته‌اید پرسپکتیو خمیده‌ای دارد، این پرسپکتیور را حفظ کنید در غیر این صورت در طول انیمیشن همه چیز از هم می‌پاشد باید اصلاحات زیادی را انجام دهید.

تکنیک های طراحی در ساخت انیمیشن

 

  1. ۱۲- Apeal

اجسام و کاراکتر در دنیای که ساخته‌اید باید به صورتی به‌وجود بیایند که در نظر مخاطب جالب باشد. ایجاد یک سیستم طراحی ساده و قابل فهم، استفاده از اصل ۱۱ و همینطور ایجاد خصوصیاتی ویژه برای هر شخصیت می‌تواند انیماتور را برای رسیدن به این هدف یاری کند، هرچند که هیچ فرمول مشخصی برای اینکار وجود ندارد. شخصیت‌پردازی مناسب یکی از راه‌های پیشنهاد شده برای ایجاد یک «جذبه» مناسب ویژه هر کارکتر است.

اپیل و جذبه یا جالب کردن کاراکتر در انمیشن

 منبع : faranesh.com




:: موضوعات مرتبط: انیمیشن , ,
:: برچسب‌ها: ۱۲ اصل ساخت انیمیشن ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: